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09/10/2019
Givaudan launches i-MAPS
Givaudan Active Beauty has unveiled what it claims is the first instant microbiome analysis and profiling system (i-MAPS) allowing customers to expand their product offering to include skincare products tailored to the unique microbiome of their consumers.Described as a scientific breakthrough combining microbiome research and new technology, it is said to open the door for customers to explore the personalisation of beauty products involving the skin microbiome.Givaudan launches i-MAPSThe company says that the profiling system is a major scientific achievement in microbiome research, bringing new opportunities to the cosmetic industry. Using bioinformatics, i-MAPS uses a combination of different techniques in a specific sequence to create individual profiles by mapping the skin microbiome in approximately seven hours compared to seven days for a standard analysis. Every profile provides exclusive information about the bacteria present on the microbiome and correlates it to a skin type such as oily, dry, sensitive, or ageing.Laurent Bourdeau, Head of Active Beauty, said: “The creation of i-MAPS is not only an impressive achievement in microbiome research, but it’s also a game changer for the world of cosmetics. We are very proud to create new revolutionary cosmetic innovations supported by a highly experienced and dedicated team of scientists who continue to advance our research of the microbiome. This technological advancement is the first step into unclaimed territory creating new strategic opportunities for our customers to explore the personalisation of beauty products with microbiome data in the future.”Responding to consumer demands for more tailored beauty products, the new technology will, according to Givaudan, allow its customers to include the latest microbiome research into their products to help consumers fine-tune their skincare routines. Globally, the company says, 73% of people said that they are willing to try cosmetic products with a skin microflora concept and 78% recognise that when skin microflora is out of balance, it can result in skin-related issues or diseases.

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07/10/2019
A Duas rodas lança extrato aromático à base de ervas para o mercado de bebidas
Inspirado pelo interesse crescente dos consumidores por novas experiências e sabores únicos, ingrediente traz a autenticidade da natureza para aplicação em coquetéis prontos para beber, bitters e licoresEstimulados pelo movimento dos consumidores em busca de novas experiências e formulações à base de plantas, os coquetéis clássicos reformulados, as infusões à base de ingredientes naturais e os bitters estão voltando ao gosto dos brasileiros. Segundo pesquisa da Mintel (2018), 28% dos consumidores brasileiros afirmaram que gostariam de consumir mais bebidas/coquetéis com sabor e/ou contendo ervas (ex. chá, especiarias).Para atender este interesse por sabores mais amargos, a Duas Rodas desenvolveu o Extrato Aromático à Base de Ervas, uma mistura de ervas e especiarias traduzidas em aromas exóticos para inspirar o paladar de bebidas alcoólicas.Elaborado com matérias-primas selecionadas, que exploram a sinergia entre notas de anis estrelado, balsâmico e cravo, o Extrato Aromático à Base de Ervas integra o portfólio da dotNAT, plataforma de aromas e ingredientes naturais da Duas Rodas, empresa que já nasceu em meio à diversidade do maior bioma do mundo há 9 décadas e é pioneira na fabricação de óleos essenciais de plantas tropicais no Brasil.Com cor intensa, odor expressivo e sabor amargo, o extrato oferece uma diversidade de aplicações, como base para coquetéis RTD (prontos para beber), bitters ou licores.“O consumidor busca novas experiências, novos sabores. No mercado de bebidas alcoólicas, há um interessante movimento de remodelação da coquetelaria, que está trazendo clássicos desconhecidos do consumidor jovem, repaginados pela customização e a possibilidade de novos contrastes. E nossos ingredientes priorizam a autenticidade do sabor e a tradução da complexidade da natureza em soluções únicas aos nossos clientes, permitindo a geração de novas oportunidades de negócios e de novas experiências sensoriais aos consumidores”, afirma o Gerente de Marketing da Duas Rodas, Marco Paulo Pereira Henriques.SOBRE A DUAS RODAS:Presente em mais de 30 países, a Duas Rodas atua há mais de 93 anos na fabricação de ingredientes para as indústrias de alimentos e de bebidas no Brasil e no mundo. Com mais de 10 mil clientes, a empresa possui um portfólio com cerca de 3 mil itens divididos em três grandes mercados: o de Flavors, com aromas, extratos naturais, desidratados, condimentos e aditivos e soluções integradas; o de Food Service, com produtos de sorvetes, chocolates, confeitaria e panificação, com as marcas Specialitá, Selecta e Mix; e o de Animal Nutrition, com ingredientes de nutrição animal da marca Statera. Líder brasileira na fabricação de aromas e produtos para a indústria de alimentos e de bebidas, a Duas Rodas foi fundada por imigrantes alemães em Santa Catarina, onde funciona ainda hoje sua sede principal. A companhia conta atualmente com outras duas fábricas no Brasil (Sergipe e São Paulo), quatro na América Latina (Argentina, Chile, Colômbia e México), além de sete centros de pesquisa e desenvolvimento e um Innovation Center. Sustentabilidade é uma das estratégias de atuação da empresa, que conta com produtos com certificações internacionais Kosher, Halal, Produtos Orgânicos e Fair for Life, além de FSSC 22000 e SMETA.

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02/10/2019
Pela primeira vez, Nestlé lança doces para o Halloween brasileiro
A fabricante de alimentos Nestlé lança em todo o Brasil produtos especiais para o Dia das Bruxas, também conhecido como Halloween.Até durarem os estoques, são comercializados chocolates temáticos das marcas Baton, KITKAT e Garoto com embalagens especiais para a data.O chocolate Baton será vendido em embalagem com 30 unidades recheadas nas cores laranja e roxo. A Garoto lançará o pacote com 25 bombons Serenata de Amor em embalagens com monstrinhos, por exemplo. O KITKAT chega no pacote de 15 unidades temáticas com quatro desenhos na embalagem, como vampiro e múmia.Os preços sugeridos variam entre 18,99 reais e 29,99 reais.

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26/09/2019
Arla introduces Lacprodan ISO.WheyBar
Arla Foods Ingredients says it is offering an easy way to give protein bars premium positioning.The protein bar category is growing, the company believes, thanks to demand for functional foods, meal replacements and on-the-go snacks. In an increasingly crowded market, manufacturers are seeking new ways to differentiate their products and maximize consumer appeal.Arla introduces Lacprodan ISO.WheyBarAchieving premium positioning can be technically challenging and time-consuming, Arla says. However, a new solution from Arla Foods Ingredients is designed to allow manufacturers to give their protein bars an upgrade without wasting time on sourcing, balancing and blending numerous ingredients.Lacprodan ISO.WheyBar is a blend of whey protein isolate and casein specially designed as a premium protein source in bars. According to Arla, whey protein isolate is recognized by consumers as one of the most pure and complete protein sources available, allowing bars to be positioned at the premium end of the market.The solution is said to have been optimized to deliver a bar with a great texture over its entire shelf life – a common challenge when incorporating whey protein isolate into bars. Because it comes ready-to-mix, it can reduce production time. It is also quality-assured, so that manufacturers can depend on high performance during production, as well as high-quality nutritional content in the final product every time, Arla claims.Joe Katterfield, Health & Performance Nutrition Development Manager at Arla Foods Ingredients, said: “Bars are a hugely popular way for mindful consumers to increase their protein intake on-the-go. Premium positioning can be achieved by incorporating whey protein isolate but this is often difficult. Lacprodan ISO.WheyBar allows manufacturers to take protein bars to the next level without the headache of handling numerous protein ingredients.”

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25/09/2019
DuPont lança as enzimas POWERPasta ™ para ajudar os fabricantes de alimentos a oferecer produtos com aparência melhorada e 'mordida' a custo reduzido
As soluções enzimáticas POWERPasta ™ aprimoram a experiência sensorial do consumidor, ajudando a gerenciar os custos de matéria-prima. A DuPont Nutrition & Biosciences (DuPont) anunciou hoje o lançamento da sua gama de enzimas DuPont ™ Danisco® POWERPasta ™, a mais recente solução para clientes no setor global de massas em rápida expansão. A tecnologia avançada de enzimas da DuPont é amplamente conhecida por agregar valor e novas funcionalidades às indústrias de alimentos e bebidas, além de melhorar a nutrição e reduzir o desperdício de alimentos em todo o mundo.O POWERPasta ™ ajuda a manter as qualidades de comer, cozinhar e servir e a cor autêntica das massas durum, do pacote ao prato, enquanto ajuda as empresas de alimentos a perceber o significativo potencial de economia de custos de matérias-primas do trigo de origem local ou regional mais barato. "Na DuPont Nutrition & Biosciences, vemos que os consumidores nos mercados de todos os continentes estão cada vez mais interessados em produtos alimentares de origem local, mas não estão dispostos a sacrificar aparência, textura ou sabor", disse Paal Ladsten, líder regional da indústria no Oriente Médio. E África. "Nossa gama de enzimas POWERPasta ™ oferece uma solução que leva a uma experiência alimentar aprimorada, ajudando os produtores a obter maiores lucros adquirindo trigo local".Essa solução nunca foi tão relevante; a popularidade das massas está aumentando no Oriente Médio e na África, onde atualmente o setor de massas secas responde por US $ 3,2 bilhões e deve crescer 7,3% antes de 2023. 1 Somente na Turquia, Egito e África do Sul, mais de 1.400 produtos de massas secas foram para mercado desde 2016. 2Além disso, a gama de enzimas POWERPasta ™ ajuda a reduzir a viscosidade após o cozimento, evita o cozimento excessivo e melhora a forma e a aparência da massa, o que leva a um melhor prato de massa.“Todos os aficionados por massas sabem procurar essa mordida 'al dente', mas pode ser um desafio recriar essa experiência autêntica ao cozinhar massas secas”, disse Allyson Fish, Global Food Líder de negócios de enzimas e proteção de alimentos. “Nossas enzimas ajudam os produtores a levar essa autenticidade cultural aos clientes de todo o mundo. Estamos honrados em permitir a combinação de ingredientes locais e custos mais baixos para refeições ainda mais deliciosas em escala global. ”O negócio de alimentos e bebidas da DuPont produz enzimas que oferecem inovações sustentáveis em uma ampla variedade de produtos de alimentos e bebidas. Saiba mais sobre as soluções de alimentos e bebidas da DuPont em www.food.dupont.com .[1] Fonte: base de dados Euromonitor, “valor e volume do varejo de massas secas”, região do Oriente Médio e África, 2018-2023. Pesquisa realizada em 1 de agosto de 2019[1] Fonte: banco de dados Innova, lançamento de produtos “Massas secas” na região do Oriente Médio e África, 2016-2018. Pesquisa realizada em 1 de agosto de 2019Sobre a DuPont Nutrition & Biosciences ADuPont Nutrition & Biosciences aplica ciência especializada para promover soluções saudáveis, sustentáveis e orientadas pelo mercado para as indústrias de alimentos, bebidas, suplementos alimentares e farmacêutica. Também usamos biotecnologia de ponta em vários mercados para avançar soluções de base biológica para atender às necessidades de uma população em crescimento, enquanto protegemos nosso ambiente para as gerações futuras. Somos solucionadores inovadores que ajudam nossos clientes a transformar desafios em oportunidades de negócios de alto valor. Para mais informações: www.dupontnutritionandbiosciences.com ou www.biosciences.dupont.com .Sobre a DuPont ADuPont (NYSE: DD) é líder global em inovação com materiais, ingredientes e soluções baseados em tecnologia que ajudam a transformar indústrias e a vida cotidiana. Nossos funcionários aplicam ciência e conhecimento diversificados para ajudar os clientes a promover suas melhores idéias e fornecer inovações essenciais em mercados-chave, incluindo eletrônicos, transporte, construção, água, saúde e bem-estar, alimentação e segurança do trabalhador. Mais informações podem ser encontradas em www.dupont.com .

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25/09/2019
Synergy Flavors introduces new dairy flavours portfolio
US-based supplier Synergy Flavors Inc has launched a new portfolio of natural taste solutions called ‘Dairy by Nature’, developed to address the formulation needs of both dairy-based and plant-based applications.According to the company, Dairy by Nature combines Synergy’s knowledge of natural flavour extraction and creation with the dairy technology of parent company, Carbery. The new portfolio aims to meet consumer demand for both “clean label and clean taste”, and is designed for both dairy-based products and plant-based alternatives. Its applications range from from fresh and cultured dairy products to nutritional, bakery, beverage and confection, as well as savoury applications such as dips or cheese. It also claims to provide the means to cleanly build back the creaminess of full-fat dairy and mask undesirable off-notes in plant-based alternatives.Synergy has claimed that combining flavour science with modern dairy fermentation expertise allows the company to create technically-layered ingredients for taste and enhanced functionality. For example, unlike typical flavours that add a singular top note, such as caramelized butter or condensed milk, Synergy has developed advanced solutions that enhance quality, mouthfeel and flavour retention.Corunda Pruitt, senior technologist for Synergy Flavors, Inc., commented: “Each application scenario poses unique challenges. However, whether formulating plant-based products or creating reduced fat dairy, the end goal is a food experience that forms an emotional connection with the consumer. Dairy by Nature is designed to supply a positive organoleptic experience including taste, texture, body and mouthfeel across a spectrum of food matrices.”

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24/09/2019
Cargill’s “30 percent or higher” sugar reduction strategy leads to US$5m Belgium investment
In a push to expand its sugar reduction capabilities in chocolate, Cargill has invested US$5 million in its Mouscron, Belgium facility. The investment will fund the development of a wide range of sugar replacers and the necessary dosing systems. These will allow Cargill to reduce sugar levels gradually, or up to 30 percent or higher. The facility focuses on “bespoke and innovative sugar reduced chocolate recipes” that meet the increased consumer demand for sugar reduced chocolate products, which is inspiring ample innovation across the dessert and confectionery spaces this year.“Cargill created a unique sugar-reduced chocolate recipe using an optimized blend of sugar replacers, while still managing to get all the other elements like taste and texture right. Our new, bespoke sugar-reduced chocolate capabilities can produce a creamy, rich, indulgent chocolate taste with just the right level of sweetness,” says Inge Demeyere, Managing Director of Cargill’s chocolate activities in Europe.Cargill’s 2019 study on global food and beverage trends reveals that sugar is the most avoided ingredient in food products and that 54 percent of consumers are willing to pay more for chocolate with no or reduced sugar. The company’s development of its Mouscron site is dubbed as the latest in a long line of Belgian chocolate investments, which are focused on anticipating and responding to the demands of the industrial and gourmet segmentsCargill’s Mouscron, Belgium, facility.“As more consumers look for reduced sugar chocolate products, our customers are looking for new chocolate recipes that combine an indulgent sensory experience with lower sugar levels,” adds Demeyere.Cargill’s “30 percent or higher” sugar reductions strategy follows similar innovations by Strauss Group and Nestlé. Earlier this month, Strauss Group unveiled a refined sweet milk chocolate bar made with 30 percent less sugar using extracts of tiger nut tubers. In March 2018, Nestlé debuted a “breakthrough” technology that “restructures” sugar, lowering it by the same percentage. The company has most recently created a unique new chocolate made entirely from the cocoa fruit, using only the beans and pulp as ingredients.Recently, Cargill acquired Smet, a Belgian-based supplier specialized in chocolate and sweets decorations. With the acquisition, Cargill was able to broaden its product portfolio and services to gourmet customers such as artisans and chocolatiers, bakery, hospitality businesses and food service industries.Globally recognized for its premium chocolate production, Belgium has been a focal point of Cargill’s cocoa and chocolate business for many years.Cargill’s sugar reduction strategiesWithin the sphere of sugar reduction, Cargill specializes in several sweetness-enhancing solutions marketed with calorie-free and natural claims. Utilizing the saccharine properties of the stevia plant, the company has released three “high performance” sweetening agents for food and beverage applications: EverSweet Stevia Sweetener, Truvia Stevea Leaf Extract and ViaTech Stevia Leaf Extract.Further leveraging consumer interest in natural and functional ingredients, Cargill’s Oliggo-Fiber Chicory Root Fiber (inulin) is marketed as an ingredient with properties “beyond simple fiber fortification.” The ingredient enables food and beverage manufacturers to respond to consumer demands for clean label and sugarChicory root is increasingly touted as a highly functional natural sweetener.reduced products, which do not compromise taste and texture.Similarly, Cargill supplies Maltidex Malitol, a sugar-free sweetener produced by hydrogenation of the disaccharide maltose. Maltitol is available as a crystalline powder and as maltitol syrup, which, besides maltitol, contains a narrowly controlled range of hydrogenated oligo-and polysaccharides. Besides maltitol powder, Cargill offers a range of tailor-made maltitol syrups with varying maltitol content to suit the desired application.Industry focus on sugar reductionReformulation of products without sacrificing flavor, naturalness, sensory attributes or indulgence factor remains a key target for companies. The trend is further propelled by sugar taxes that have come into force in different markets over the last few years.In June, Israeli food-tech company DouxMatok secured US$22 million in a series B funding round for its sugar reduction solution that enables a reduction of “sugar with sugar.” By increasing the efficiency of sugar delivery to the tongue’s sweet taste receptors, the technology allows food products to be made with 40 percent less sugar without compromising taste, mouthfeel or texture.Last April, Layn, a producer of plant-based sweeteners, flavors and botanicals, launched Lovia, a solution that integrates monk fruit mogrosides with specific steviol glycosides to enable more profound sugar reduction with a sugar-like taste.In the same month, Israel-based Gat Foods also unveiled Fruitlift – an innovative fruit-based formulation containing natural plant fibers that is available in a wide range of flavors. The base additive can be used as a natural fruity flavoring or blended neutrally into a cereal brand’s signature flavor.

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07/06/2019
BENEO nomeia Juliana Hirata a nova Managing Director da BENEO América latina.
A BENEO, produtor líder de ingredientes funcionais, anunciou a nomeação de Juliana Hirata como Managing Director da BENEO América latina. Em sua nova função, Juliana Hirata liderará os negócios da empresa na América Central e do Sul a partir do escritório regional em São Paulo, no Brasil. Acompanhando a estratégia de crescimento da BENEO, Juliana Hirata expandirá os negócios existentes na América Latina, com uma forte ênfase regional, focado em soluções para redução de açúcar, saúde digestiva e rótulo limpo. Juliana comentou: "Continuaremos a transformar nosso portfólio de produtos em soluções específicas que satisfazem diretamente as necessidades e paladares dos consumidores". Além disso, novos recursos serão adicionados à região nos próximos meses.Após 16 anos na BENEO, Juliana Hirata traz amplo conhecimento e experiência no portfólio de ingredientes e mercados latino-americanos para sua nova posição. "Estou muito entusiasmada com esta nova oportunidade de desenvolver ainda mais nossa estratégia de crescimento na região, junto com uma equipe de excelência", acrescentou.A BENEO tem uma forte presença na América Latina há mais de 20 anos, contando com uma unidade fabril da fibras de raiz de chicória em Pemuco, Chile. A empresa está presente em todos os mercados da região, com foco particular no Brasil, Colômbia, Argentina e Chile. O sucesso nesses mercados específicos tem sido impulsionado por grandes populações e crescente demanda dos consumidores por alimentos e bebidas mais saudáveis.Sobre BeneoPara mais informações sobre a BENEO e seus ingredientes visite www.beneo.com e www.beneonews.com ou siga à BENEO no Twitter: @_BENEO ou LinkedIn: www.linkedin.com/company/beneoA BENEO oferece ingredientes funcionais procedentes das raízes da chicória, do açúcar de beterraba, do arroz e do trigo. A BENEO é o aliado perfeito para ajudar a melhorar as características nutricionais e tecnológicas de um produto. Os benefícios nutricionais chave que aportam seus ingredientes são «redução de gordura», «redução de açúcare», «redução de calorias», «fibra adicionada», «sem glúten» e alternativas lácteas, bem como controle da energia e da saúde digestiva, óssea e dental. Seus benefícios tecnológicos centram-se na melhoria do sabor e da textura de um produto. Mediante uma cadeia única de conhecimentos, que inclui o BENEO-Institute, que proporciona conhecimentos chave sobre ciência da nutrição e legislação, e o BENEO-Technology Center, que assessora na aplicação da tecnologia, aBENEO apoia de forma ativa seus clientes da indústria no desenvolvimento de produtos alimentícios mais equilibrados e saudáveis.A BENEO é uma divisão do Grupo Südzucker que dá emprego a mais de 1000 pessoas e conta com unidades de produção na Bélgica, Chile, Alemanha e Itália.Para mais informação:Piar LatamAndrea Arguello andyarguello@piarlatam.com Teresa Mingo teresamingo@piarlatam.com

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24/05/2019
Gomes da Costa Inova e Ganha Prêmio
A Gomes da Costa participou da Apas Show 2019 para apresentar ao público os lançamentos dos quatro sabores do frango em cubos, os dois novos sabores da sardinha ralada, o relançamento da salada que ganhou novas embalagens, além de comemorar os 65 anos da marca, estreitar o relacionamento com os clientes e comunicar o novo posicionamento.O destaque da participação foi o novo estande, que tinha como tema o "Mercado de peixe e frango" inspirado em restaurantes chamados Fisherie - que podem ser encontrados espalhados por todo Caribe; em formato "aberto" para o consumidor, com o objetivo de ser mais convidativo e tornar o espaço mais simpático. Esse novo formato tem ligação com a nova comunicação da empresa: de tornar o consumidor mais próximo da marca.Com o novo estande, a Gomes da Costa ganhou, pela primeira vez, o prêmio de "Melhor design de estande na categoria porte grande" pela Apas em parceria com o POPAI, marcando a história da marca de maneira bastante positiva.

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16/05/2019
Symrise expands New Jersey flavour encapsulation plant
Symrise has expanded its flavours encapsulation plant in Branchburg, New Jersey, adding a new 23,000 square-foot spray bed drying facility to the site.Symrise claims that the new spray bed drying line will enhance the company’s ability to deliver encapsulated flavours to food and beverage brands across the North American market.According to the company, spray bed drying ensures good mixing and contact between the spray of atomised droplets and the drying air, providing optimum conditions for the rapid evaporation of water and agglomeration.The powder is first dried in the main chamber, then fluidised in the integrated fluid bed at the bottom of the chamber. The material is then further refined in an external fluidised bed, which produces agglomerates particles that allow maximum flowability and dispersibility in customer applications.Branded as Evodry, the SBD technology is part of Symrise’s global Evocore flavour encapsulation platform.Paul Graham, president of Symrise Flavors North America, said: “In addition to increasing production volume, Evodry technology offers the benefits of controlled flavour release, a lower risk of contamination and instant cold-water solubility.“It also gives Symrise’s citrus solutions a longer shelf life thanks to better oxidation stability.“Adding Evodry technology to our US manufacturing portfolio not only doubles our overall spray drying capacity, it enhances our ability to deliver specialized encapsulation technology to producers of coffee drinks, teas and dry blends.”

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